Навчаючи - вчимося!
17 лютого «Методичний ринг» вкотре об’єднав учасників для обміну досвідом. Вправа «Від щирого серця даруймо доброту» емоційно налаштувала вчителів на плідну співпрацю.
Сатаулова Т.В., вчитель початкових класів, провела тренінг на тему: «Нейрогімнастика – потужний інструмент для покращення когнітивних функцій». Тетяна Володимирівна розповіла про нейрокорекцію, яка намагається компенсувати дефіцитні моменти в розвитку мозку дитини та наголосила, що нейровправи можуть стати саме тією чарівною паличкою, яка допоможе здолати навчальні труднощі. Нейровправи – комплекс багатофункціональних вправ, які спрямовані на різносторонній розвиток мозку. Вчителька використовує нейровправи на своїх уроках з метою: розвитку міжпівкульних зв’язків; синхронізації роботи обох півкуль головного мозку; покращення розумової діяльності; поліпшення уваги, пам’яті, швидкого відтворення інформації; розвитку дрібної моторики; розвитку здібностей до виконання симетричних та асиметричних рухів; розвитку мовлення; зняття стресу та напруження. Учасники тренінгу занурилися у світ нейропсихології, виконували різноманітні нейровправи, працювали з таблицями Шульте, побачили на практиці та відчули на собі ефект нейрогімнастики. Адже це корисно як для дітей, так і для дорослих!
Не секрет, що інтерес до знань в учнів зникає. Учні не хочуть читати, вони більше споживають вже готову інформацію і не прагнуть аналізувати та думати. Тому вчителі знаходять та використовують такі методи, які б могли викликати інтерес до навчального матеріалу та бажання вдосконалювати свої знання та вміння. Вчителька зарубіжної літератури Черниш О.С. поділилася ігровими формами роботи на уроках зарубіжної літератури та ефективними вправами, які використовує на різних етапах уроку. Оксана Сергіївна показала на практиці роботу з «Клоуз-тестами», пазлами, кроссенсами та створення постера на літературний твір. Такі види роботи розвивають у дітей пам'ять, увагу, формують навички і вміння аналізувати та знаходити інформацію, розвивають словниковий запас, учні вчаться будувати зв’язну розповідь. Вчителю за допомогою таких форм роботи можна здійснити перевірку прочитаного тексту і з’ясувати, як учні запам’ятали прочитане. Учасники рингу з ентузіазмом виконали всі вправи, щоб відчути їх ефективність.
Перстньова О.І. поділилася досвідом використання інтерактивних технологій та практично показала використання інтерактивного методу «ПРЕС». Цей метод навчає учнів виробляти і формулювати аргументи, висловлювати думки. Розширює пізнавальні можливості учнів, зокрема у здобуванні, аналізі та застосуванні інформації з різних джерел. Також Олеся Іванівна продемонструвала ритмічні ігри, які використовує на уроках музики та розповіла про введення аеробіки на уроках фізичної культури. Учасники рингу розвивали почуття ритму – здатність активно переживати музику, відчули емоційно виразність музичного ритму і весело його відтворювали.
Насиченим, цікавим та плідним видався ІІІ тур «Методичного рингу». Вчителі поповнили свої скарбнички цікавими методами та прийомами, які допомагають активно залучити учнів до освітнього процесу, а також зробити його більш ефективним. Навчаючи – вчимося!