Як спілкуватися з людиною з порушенням слуху чи мовлення?
Щоб порозумітися із людиною, яка з тих чи інших причин має порушення слуху або втратила слух, пам’ятайте — у вас завжди існує можливість подолати певні бар’єри у спілкуванні.
Якщо ви спілкуєтесь з людиною, яка користується послугами помічника-компаньйона чи, наприклад, перекладача жестової мови, звертайтесь особисто до людини, а не до супроводжуючого чи помічника.
👉🏻 Ви можете зіткнутися із ситуацією, коли до вас звернуться із проханнями говорити гучніше. Деякі люди з порушеннями слуху можуть не знати 🙅🏻♀️ жестової мови, але вміють читати по губах. Тоді вас можуть попросити артикулювати чіткіше. Не гучніше, а саме — чіткіше промовляти слова. У деяких випадках крик може нашкодити комунікації, адже він змінює вираз обличчя, і людині може бути важко зчитати інформацію.
Також важливо не ховати своє обличчя, не відвертатись убік, щоб ваші слова не втрачали емоційного забарвлення та інтонації.
Якщо у вашого співрозмовника є труднощі з промовлянням слів, не поспішайте і дочекайтесь, аби людина завершила думку. Не намагайтесь договорити за неї чи виправляти її фрази ❗️
У разі, якщо ви чогось не розумієте з розмови, не робіть 🙅🏼♂️ вигляд, що вам усе зрозуміло. Не бійтесь перепитати чи уточнити відповідь у співрозмовника.
ℹ️ Текст підготовлено на основі матеріалів «Довідника безбар’єрності» (https://bf.in.ua/), розробленого в межах ініціативи «Без бар’єрів» першої леді України Олени Зеленської.