Норми витрат палива на автотранспорті № 43 скасовують! Що замість них?
Мінінфраструктури наказом від 01.11.2023 № 1011 визнає таким, що втратив чинність, наказ Мінтрансу від 10.02.98 № 43, яким було затверджено норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті.
Саме ним керувалися бюджетні установи під час списання палива. Точніше, Положеннями (порядками) визначення нормативних витрат палива для службових автомобілів, що були розроблені установами відповідно до Норм № 43.
Як тепер списувати паливо? Невже ніяких норм не буде? Пояснення з цього приводу надало само Мінінфраструктури на своєму сайті.
Зокрема, фахівці Міністерства наголосили, що Норми № 43 не враховують показників для суттєвої кількості нових моделей колісних транспортних засобів, виробництво яких налагоджено вже після затвердження цих Норм. Це спричиняє надходження численних звернень від суб’єктів господарювання щодо необхідності їх актуалізації.
Але у Мінінфраструктури немає повноважень щодо внесення змін до Норм № 43. Через це й прийнято рішення визначити таким, що втратив чинність, наказ Мінтрансу від 10.02.98 № 43, яким затверджено відповідні норми.
Водночас з метою подальшого врегулювання зазначеного питання, Мінінфраструктури спільно з ДП «ДержавтотрансНДІпроект» опрацьовують пропозиції щодо розроблення проєкту державного стандарту України у сфері нормування витрат палива на автомобільному транспорті. Однак роботи з розроблення та прийняття зазначеного стандарту займуть тривалий час - орієнтовно 1,5 – 2 роки.
На цей перехідний період після втрати чинності Норм № 43 ДП «ДержавтотранНДІпроект» розмістить на сайті методичні рекомендації з нормування витрат палива. Коли це станеться – не відомо. Тож як бути зі списанням?
Вихід є. До розміщення обіцяних методрекомендацій установи можуть й надалі орієнтуватися на Норми № 43. Не зайвим буде закріпити це розпорядчим документом керівника установи.