Кабмін затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності
Порядок визначає вимоги щодо використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — державні установи).
За ведення обліку підписувачів — представників державної установи, обліку засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками державної установи, зберігання та знищення їх особистих ключів, а також надання кваліфікованому надавачу електронних довірчих послуг (далі — кваліфікований надавач) інформації, необхідної для скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників державної установи, визначаються відповідальні працівники згідно з рішенням державної установи (її керівника), якщо інше не встановлено законом.
Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг у державній установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).
Відповідальний підрозділ (працівник) забезпечує:
- подання кваліфікованому надавачу заяв про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників державної установи в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису не пізніше ніж протягом 24 годин з моменту, коли йому стало відомо про настання умов, передбачених статтею 25 Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”;
- ведення обліку підписувачів — представників державної установи;
- ведення обліку засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками державної установи;
- здійснення контролю за використанням підписувачами — представниками державної установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберіганням ними особистих ключів.
Порядок скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів визначається регламентом роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який видав відповідний сертифікат.
Порядок ведення обліку підписувачів — представників державної установи та засобів кваліфікованого електронного підпису визначається рішенням керівника державної установи.
Скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників державної установи здійснюються у випадках, за умов та у порядку, що визначені у статті 25 Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”.
У разі настання умов, передбачених зазначеною статтею, відповідальний підрозділ (працівник) може звернутися до кваліфікованого надавача за підписом уповноваженої особи відповідної державної установи із заявою про скасування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа підписувача — представника державної установи, що використовувався таким підписувачем — представником державної установи, а особистий ключ знищується методом, що не допускає можливості його відновлення.
Керівник державної установи відповідає за організацію використання в такій установі кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Державний нагляд (контроль) за дотриманням у державних установах вимог цього Порядку здійснює Держспецзв’язку.
Державні установи зобов’язані забезпечити використання результатів надання кваліфікованих електронних довірчих послуг від усіх кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг.
Ппостанова набирає чинності одночасно із Законом України від 1 грудня 2022 р. № 2801-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації”, але не раніше дня її опублікування.